Dagje Museum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu Dagje Museum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu

Dagje Museum

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger en Brix

15 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Brix heeft een rustdag (Alweer?)ze moet zich mentaal voorbereiden op een museumbezoek. Jullie moeten het daarom met mij doen vandaag.

Omdat er vanmorgen nog geen verandering was opgetreden voor wat betreft de storm hebben we na het ontbijt besloten maar een dagje museum te doen. Na het ontbijt kregen we een Tropische regenbui voor onze kiezen dus we gingen pas na 12.00 uur naar Willemstad.
In Willemstad aangekomen was het weer even droog en zijn we naar Kura Hulanda (ja je leest het goed) gegaan, een museum over de slavernij. Hier krijg je het schaamrood op je kaken als je het verhaal hebt gehoord, onze voorouders waren namelijk niet zo’n lekkere mensen.
Het was al met al een heel interessant gebeuren en we hebben heel veel gezien en gehoord.
De foto’s zullen jullie enige indruk verschaffen van het museum.
Na afloop hebben we bij Hotel Kura Hulanda nog even heerlijk gegeten en zijn toen een wandeling gaan maken door Otrabanda (de andere kant), dit is het mindere gedeelte van Willemstad. Je ziet daar een aantal historische panden die erg onderkomen zijn maar deze worden door een stichting welke opgericht werd door een Nederlander, Jacob Gelt Dekker (miljonair en zakenman),weer volledig gerestaureerd. De panden die reeds werden gerestaureerd geven je een goede indruk in welke weelde de Nederlanders destijds leefden terwijl de slaven helemaal niets hadden.
Aan het eind van de middag was duidelijk te merken dat we de laatste restjes van de Tropische storm hebben gehad. In het Hotel teruggekomen was er geen sprake meer van die hoge golven en zware windstoten, het is weer warm als vanouds.
Gisteren kregen we ook nog even een leuk bericht, de honderd dollar vergoeding voor het ongemak, waarvan wij dachten dat dit voor het totale verblijf gold, bleek een bedrag per dag te zijn. We hebben dus nog heel wat te goed en hadden daarom vandaag nog wat te eten :).
Omdat we het testteam van het jaar zijn in Lions Dive kregen we een flinke extra korting als we terugkwamen hiervan hebben we meteen gebruik gemaakt (Hollanders!) en nog maar zeven dagen bijgeboekt voor als we terug komen uit Aruba. We verblijven dus vanaf 21 tot en met 28 oktober ook weer in Lions Dive en zelfs in ons inmiddels “eigen appartement”, vervelend toch ??!!

• 16 Oktober 2008 - 04:56

Peter En Betsie:

Nou de de orkaan overleeft pfffffff

• 16 Oktober 2008 - 07:20

Nel:

Wat fantastisch allemaal.Nog veel plezier

• 16 Oktober 2008 - 07:41

Jessica:

Weer zo'n mooi verhaal!!! En mooie foto's.. En met die honderd dollar per dag weten jullie ookwel raad... Heel veel plezier en geniet geniet geniet!!!!!

• 16 Oktober 2008 - 11:35

Stichting K En C:

Voordeel abonnement Kunst en Cultuur.

Uit ons bestand is gebleken dat u dit jaar een bezoek heeft gebracht aan een museum. Daar wij hierover zeer verheugd zijn willen we u een aanbod doen. Mocht u in de komende 10 jaar nogmaals een museum bezoeken dan kunt u gebruik maken van onze speciale ere lid aanbieding die u recht geeft op maar liefst 50 % korting op u volgende bezoek.

• 16 Oktober 2008 - 11:37

Merlijn:

Fijne vakantie, lekker samen spelen, dat wens ik jullie

• 16 Oktober 2008 - 13:57

Anneke T.C.:

Ook ik ben in dat museum geweest en was net als jullie heel erg onder de indruk. We hoorden hier ook van de storm op de Antillen weer wat anders om mee te maken! Als ik terug ga doe ik dat met carnaval en dan zijn de tropische stormen voorbij maar misschien is er dan weer een ander obstakel?
    Geniet lekker verder wij denken aan jullie hier in os eigen herfstig kikkerlandje!
    Groet
    Anneke

• 16 Oktober 2008 - 15:54

Antoon:

gezien de foto van die vrouw op het bankje hoop ik niet dat Briks dat is ha ha nog veel plezier

• 17 Oktober 2008 - 09:06

Oma De Lange:

wat een geluksvogels zijn jullie het is je gegundgroetjes Oma