Peuterspeelzaal en Storm op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu Peuterspeelzaal en Storm op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu

Peuterspeelzaal en Storm op Curacao

Door: Brix

Blijf op de hoogte en volg Ger en Brix

14 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

We zijn gisteren naar een peuterspeelzaal geweest omdat Janny daar wat spullen voor de kinderen af wilde geven.
Toen we daar aankwamen zagen we helemaal niemand en het hek was op slot.
We wilde net weer weggaan toen er een juffrouw naar buiten kwam.
Ze vertelde ons dat de kinderen net aan het eten waren en deed het hek open zodat we naar binnen konden.
We gingen het gebouw binnen en kwamen in een soort smal lokaal en daar zaten alle kinderen op de betonnen grond in 2 rijen tegenover elkaar.
Het was echt zo schatig om te zien dat het gewoon aandoenlijk was.
Allemaal hele kleine kinderen varierend van 1 jaar tot 4 jaar.
Allemaal van die schatige zwarte kopjes die ons met grote ogen aankeken.
Het eten was ineens niet meer interessant en ze stonden allemaal op en gingen aan ons hangen.
We hadden ze wel allemaal mee willen nemen.
Als je dan ziet in wat voor omstandigheden deze kinderen opgroeien dan besef je pas goed hoe perfect alles is in Nederland.
Hygiene is er nauwelijks en er is wel speelgoed maar niet te vergelijken met wat wij in Nederland hebben.
We zitten met ons vieren ook echt te bedenken of we niet iets kunnen regelen voor deze peuters.
Jufrouw Regia, degene die ons ook heeft binnen gelaten heeft een hart van goud.
Van haar is deze peuterspeelzaal en als er kinderen zijn waar de ouders geen geld hebben mogen ze daar ook voor niks op deze school.
De meeste spullen betaald ze uit eigen zak en ze heeft ook haar hele hart liggen in dit werk.
Ze was zo dankbaar voor de spullen dat ze flesjes drank en koekjes voor ons ging halen.
Ook werden we uitgenodigd om de kerstviering daar mee te maken. Helaas zitten we dan niet op Curacao.

Vandaag is het dikke storm op Curacao, de zee die normaal helemaal vlak is heeft nu golven van enkele meters hoog.
Er is een orkaan in de buurt en die is blijkbaar afgeweken zodat wij hier nu heel slecht weer hebben.
De temperatuur is heerlijk maar er is een hele harde wind en er worden hele stukken strand weggeslagen.
We zijn vanmorgen al even gaan kijken, het is heel spectaculair om het te zien.
Tussen 14.00 uur en 16.00 uur voorspellen ze dat de storm op zijn ergst is, dus dan gaan we nog even op het strand kijken.

Ger: Jan en ik zijn even naar Willemstad geweest om de toestand te bekijken, het was er erg heftig. De Pontjesbrug lag aan de kade vanwege de heftige golven, de brug moest constant met de motor schroef in balans worden gehouden. De golven sloegen overal over de kade met gevolg dat heel Willemstad een zwembad werd. Aan het strand zijn inmiddels heel veel bomen uit de grond of de wortels liggen bloot en het gaat er nog steeds hevig aan toe.
Bij het Sea Aquarium is men bang dat de wind gaat draaien en er een nog heftigere storm op komt zetten, uit voorzorg hebben ze alle hulpmiddelen met een kraan uit het water gehaald.
Er zijn ook voor zorgsmaatregelen getroffen voor de veiligheid van de Zeeleeuwen en de Dolfijnen.

Wij vermaken ons nog steeds, morgen is alles weer voorbij

• 15 Oktober 2008 - 08:51

Niki:

Goh wat schatjes zijn ze.

Zo te zien genieten jullie van jullie welverdiende werkvakantie.

Groetjes uit een grijze Nederland,
    Niki

• 15 Oktober 2008 - 10:54

Quinten En Indy:

Heeeeyyy Oma Brix hier op de foto met allemaal kindjes... Das leuk. Wanneer komt Oma Brix weer bij ons spelen????
    Dikke Kus en knuf Ook voor Opa natuurlijk

• 15 Oktober 2008 - 10:58

Jessica:

Wat een poepies!!! Waarom nemen jullie die kindjes niet een dagje mee naar det sea aquarium... Vinden ze vast erg leuk. Ik zie wel weer dat het Brix goed af gaat met die kids.. Net zoals met die van ons.. Ik zie dat ze ook een bericht hebben geschreven voor jullie...

Hele dikke kus...

• 15 Oktober 2008 - 12:21

Anita:

ha die Brix en Ger,

hopelijk valt de storm schade aldaar mee en hebben jullie er alleen maar mooie plaatjes door.

Hoe zo, zou ze wel mee nemen naar Nederland. Ik wist niet dat jullie naast alle drukke werkzaamheden plannen hadden om een creche/peuteropvang te huis in Nederland te starten. Maar indien jullie willen ik ken wel een personal manager met intresse....!!!!

He wanneer gingen jullie nu genieten van de vakantie?????

Tot gauw
    kus
    Anita

• 15 Oktober 2008 - 13:29

Helga:

Veelzijdige vakantie tot zover. Leuk dat er een stukje video bij zit. Leeft het nog meer. Mooie foto's van die golven. Het heeft toch wel wat. Tja ... en dan die kindjes. Wat hebben we het hier gelukkig goed. Doen jullie ook een stukje video van het sea-aquarium ? Groetjes.

• 15 Oktober 2008 - 16:04

Ra Ra Wie Ben Ik:

Raadsel:

Ik ben oma maar geen moeder.
    Ik woon in Helmond maar toch ook niet.
    Ik krijg iedere dag betaald om een luxe hotelkamer te testen.
    Door mij raakt de natuur van slag.

Ik ben heel speciaal.

• 15 Oktober 2008 - 16:11

Stephanie En Debbie:

Schattig die kindjes. Breng maar een neefje of nichtje mee voor ons.

Veel plezier en pas op voor de golven.