De werkzaamheden zijn voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu De werkzaamheden zijn voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu

De werkzaamheden zijn voorbij

Door: Brix en Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger en Brix

26 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo, de laatste cursus zit erop en de vakantie ook bijna.
Ik moet zeggen dat het ook wel prima is geweest, we hebben een ontzettend leuke tijd gehad maar het wordt nu wel weer tijd om naar huis te gaan.
De cursus op Curacao was overvol, er waren 27 personen wat eigenlijk veel te veel was.
We hadden ook een maximum van 20 kandidaten besproken en hadden niet verwacht dat er zo’n grote opkomst zou zijn.
Het is natuurlijk vervelend om tegen 7 personen te zeggen dat de cursus vol is en die naar huis te sturen.
Dit hebben we dan ook niet gedaan maar daardoor zit je met ons erbij met 29 man is een te kleine ruimte en de aandacht verdelen is dan ook erg moeilijk.
Iedereen roept je constant en daarbij willen ze ook nog eens allemaal hun persoonlijke “pijntjes”kwijt en vraagt iedereen daardoor erg veel aandacht.
Maar goed, het is toch uiteindelijk tot een goed resultaat gekomen en iedereen ging tevreden naar huis.
Ook op curacao was er veel belangstelling voor extra cursussen in maart.
We gaan kijken of we e.e.a. kunnen combineren.
Gisteren, zaterdag zijn Martijn en Peter aangekomen op curacao en zij zitten in het hotel naast ons.
We zijn gisteren gezellig met z’n zessen gaan eten en vandaag zijn de 4 mannen wat van het eiland gaan bezichtigen terwijl Janny en ik aan het werk waren.
Morgen nog een volle dag genieten en dan dinsdag weer de koffers inpakken en naar huis.

Hallo hier ben ik weer, we hebben tijdens de werkzaamheden van de dames weer een gedeelte van het eiland gaan bekijken, we zijn gisteren op zoek gegaan naar Flamingo’s welke we helaas niet meer hebben gezien. Waarschijnlijk zijn ze voor de grote storm vertrokken naar beter oorden. We hebben wel veel mooie dingen gezien vooral weer een gedeelte van de Westkust en de binnenwateren. Coral Resort was een waar paradijs waar de Nederlandse pensionado’s met volle teugen genieten van de natuur en hun decadente veel te grote villa’s met bedienden. Ook zijn we nog een landhuis (voormalige huis van plantage eigenaar ) bezocht waar nog alles in oude staat was, zodat je een indruk kreeg hoe onze landgenoten tijdens de slaventijd hebben geleefd. Samen met de net aangekomen witte Nederlanders Martijn en Peter hebben we de dag afgesloten met een diner aan het strand bij Hemmingway (Lions Dive’s restaurant)

Vandaag zijn wij mannen inclusief Martijn en Peter, die inmiddels ook genieten van Curacao, nog even gaan rijden en we zijn beland in de grotten van Hato. Deze grotten werden in de slaventijd ontdekt door de slaven en als schuilplaats gebruikt na hun vlucht van de plantages.
Aan de buitenkant van de grotten zijn nog tekeningen van indianen te vinden, het verhaal gaat dat ze de grotten niet in durfden vanwege de geesten die in het donker zouden leven.
Het was een heel indrukwekkende rondleiding en we kwamen er alle vier uit alsof we in de sauna waren geweest. Verder hebben we Martijn en Peter een eerste indruk van Willemstad gegeven door via Otrabanda naar Punda te gaan waar we een hapje hebben gegeten.

Tot morgen.

• 27 Oktober 2008 - 11:05

Tom, Wendy En Amy.:

Hoi Ger en Brix,

Het zit er dan idd bijna op helaas.
    Maar zo te lezen hebben jullie een super tijd gehad daar! En dat hadden jullie ook zeker verdiend.
    Wij komen snel een keer langs om de verhalen live te horen en de foto's te bekijken.
    Want Ger kennende zijn dit ze lang niet allemaal!

Wij wensen jullie een goede terug reis en we spreken elkaar snel.

Groetjes Wendy en Tom en een knuffel van Amy.

• 27 Oktober 2008 - 14:30

Chantal:

Kom maar gauw naar huis.

Ik haal jullie op van het station.

Tot overmorgen.

• 27 Oktober 2008 - 14:35

Hema:

In de aanbieding deze week:

Borstrokken, speciaal voor de Curacao gangers nu 2 halen 1 betalen

Lekker warme rookworst, speciaal voor de Aruba gangers nu 25 % kassakorting

Foto's afdrukken, mits onder de 30.000 2 halen 3 betalen of was dat nou andersom?

• 27 Oktober 2008 - 19:11

Helga:

Alvast een goede terugreis gewenst. Leuk om al die foto's te zien. Ook gaaf die parkietjes in het wild. Die andere enge beesten zijn mooi op de foto, maar minder om zo tegen te komen.

• 27 Oktober 2008 - 21:25

Fenny-lubbert:

we hebben erg genoten van het reisverslag en de foto s en wensen jullie een geode reis terug . groetjes

• 28 Oktober 2008 - 13:21

Emmy:

Hey vakantiegangers,

Wat een werk en avonturen hebben jullie toch weer beleefd. En, zoals je weet... aan alles komt een eind!!! (ben blij dat jullie weer gauw in ons kikkerlandje zijn hoor)
    Ik wens jullie een goede terugreis en tot horens maar weer!!! Groeten aan de anderen.

Liefs uit Arnhem, Emmy

• 30 Oktober 2008 - 12:53

Maurice:

en dan kom je toch thuis en heb je niks meer te vertellen, omdat iedereen het al gelezen heeft

;)

groetjes,