Een goede morgen vanuit een zonnig eiland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu Een goede morgen vanuit een zonnig eiland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu

Een goede morgen vanuit een zonnig eiland

Door: Brix

Blijf op de hoogte en volg Ger en Brix

12 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Op vrijdag avond hebben we 2 hele bijzondere mensen ontmoet Mirella en Roger.
Het zijn vrienden van Janny en Jan die ze al enkele jaren kennen hier van Curacao.
Hij zat in de reclame maar is hier nu mee gestopt. Zij heeft een massage praktijk waar ze geregeld in werkt. Ze hebben een heel leuk en knus huis en bij dat huis hebben ze een grote plaats met allemaal tafels en stoelen, een grote bar en een hele grote barbeque.
Ze zijn alleen op vrijdagavond open en dan kun je daar spiezen eten.
Hele grote spiezen waar ze een pond kip of rundervlees aan rijgen.
Iets anders kun je er ook niet krijgen.
Als de spiezen klaar zijn komen ze die naar je tafel brengen en hangen die aan een spijker voor je op.
Hier krijg je een mandje stokbrood bij en dan kun je met het stokbrood het vlees van de spies afhalen.
Borden en bestek doen ze niet aan en dat is juist het leuke, lekker primitief maar heerlijk eten.
Het is ook een begrip op curacao en je moet dus echt wel op tijd zijn anders is er geen stoel meer te krijgen.
Verder hebben ze 5 honden, 1 kat, 2 paarden en jufrouw tok, de kip.
Ze vangen alles op wat daar komt aanlopen en zorgen dan voor de dieren.
Ze zijn heel relaxed en super aardig en hebben een flinke dosis humor.
Op het einde van de avond zijn ze bij ons komen zitten en hebben we even lekker geborreld.
Vandaag, zondag komen ze bij ons borrelen.
We hadden voor we op curacao waren al een uitnodiging van hun ontvangen om een keer met hun perooonlijk te barbequen.
We gaan a.s. dinsdag met z'n 6en naar het strand, even lekker zwemmen, daarna gaan we daar de zonsondergang bekijken die vanaf daar super mooi moet zijn en dan gaan we barbequen op het strand, hoe goed kun je het hebben???

Zaterdag was een erg regenachtige dag en als het hier regent dan regent het echt.
Met bakken kwam het naar beneden maar zo'n tropische regenbui kan heerlijk zijn op zijn tijd.

Het is hier nu zondagmorgen half 8 en we gaan nu heerlijk ontbijten en daarna naar het strand.

Wat een leven hier!!!

• 12 Oktober 2008 - 12:30

Martien En Riek:

zoals je weet houden wij ook erg van lekker eten misschien moeten wij wel de volgende keer naar dit adres toe? als ik de foto zie van jullie huisvogel dan mis ik zijn staartje misschien ook wel goed om wat er van het eten over zal blijven (dat zal wel)wat te geven voor zijn verder groeiproces heel veel groetjes uit de oranjelaan.

• 12 Oktober 2008 - 12:39

Yvonne:

Het is maar goed dat jullie straks weer moeten werken want al die luxe en dat eten brengt er snel wat onsjes aan.

• 12 Oktober 2008 - 20:09

Fenny -lubbert:

het eten ziet er heerlijk uit, dan hebben wij maar miezerige spiesjes.

• 13 Oktober 2008 - 07:36

Emmy:

Hey vakantiegangers,

Wat een leven daar, net het paradijs op aarde!!! En wij hier maar ploeteren, pff, pff!!!

Letten jullie wel op de kilo's, want de spiesen zijn wel erg groot, hahaha!!

Volgens mij komen jullie begin november als 'herboren mensen' weer terug, heerlijk, geniet er maar van.

Groeten aan de anderen, ik spreek jullie snel,

liefs, emmy

• 13 Oktober 2008 - 08:37

Maarten:

En wij maar werken.... pfff ;-)

Brix, geniet er nog van!

• 13 Oktober 2008 - 15:56

Een Dakloze:

Tja, ben al een tijdje dakloos en eet doorgaans uit vuilnisbakken. Nou ben ik daar persoonlijk best tevreden mee. Onlangs bekroop me echter het gevoel dat ik op het verkeerde continent zit. Zo'n plek waar altijd de zon schijnt, waar je je kunt douchen onder een tropisch regenbuitje, waar je lekkere vleesspiezen uit de container graaft.... ja dat lijkt me wel wat. Maar zeg nou zelf waar vind je zoiets?

• 13 Oktober 2008 - 16:06

Chantal:

Nananananana....
    Het gras is altijd groener bij de buren!! Maar wij vechten terug ... droppen de kinderen bij oma en gaan lekker uit eten. We beginnen met spiesje en dan nemen we een spiesje en nog een spiesje en nog een spiesje en....
    dan gaan we weer naar huis.
    Jaloers? Echt niet!

• 13 Oktober 2008 - 16:59

Oma:

het ziet er goed uit fijn dat jullie het zo naar je zin hebben geniet er maar van groetjes oma

• 15 Oktober 2008 - 10:44

Ikke:

tudutudutudu..... Brix met haar luchtbedje...