Vier dagen Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu Vier dagen Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Ger en Brix Spees - WaarBenJij.nu

Vier dagen Aruba

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger en Brix

22 Oktober 2008 | Aruba, Oranjestad

Als jullie dit lezen dan zijn we al weer in ons appartement bij Lions Dive, omdat het de Arubanen niet is gelukt een stabiele Internetverbinding te leveren komt dit bericht van Curacao.
Toen we zaterdag aankwamen op Aruba om 07.30 uur hebben we meteen een auto gehuurd, we wisten dat we Off The Road zouden gaan rijden dus het werd een JEEP WRANGLER 3.8Ltr. V6.
Omdat de dames al om 09.00 uur moesten starten met de cursus ben ik met Jan maar een gedeelte van het eiland gaan verkennen. Het was vanwege het slechte weer en de storm van afgelopen week bijzonder slecht gesteld met de wegen, ze zijn normaal al allemaal onverhard en ruig. Ik vond het super want nu kon ik echt gebruik maken van alle mogelijkheden van de JEEP. 2H, 4H en 4L ik heb het allemaal moeten gebruiken want het waren totaal uitgespoelde wegen en er waren ook diverse waterplassen waar we doorheen moesten ook hellingen van 15 tot 20 % zijn we diverse tegengekomen. Een waterplas was zelfs zo diep dat de neus onder ging en Jan dacht dat we er niet meer uit zouden komen, door gewoon door te gassen bleek ook dit mogelijk. Voor onze JEEP was niets te veel, vanuit stilstand een helling van 15 % was voor dit beest een peulenschil. Rijden over rotsen zou ik niet graag doen met een normale auto echter met dit ros kon ik alles aan, kortom ik heb de mooiste tijd van mijn leven gehad. De ritten waren soms zo heftig dat mijn Navigator Jan doodsangsten heeft uitgstaan, als Driver had ik zoiets van dit beest moet het allemaal aankunnen en heb ik zonder na te denken de meest gewaagde kapriolen uitgehaald. Ik voelde me weer even 18 jaar want toen kende ik ook geen grenzen en ik had toen ook heel veel lef, je kent het wel “verstand op nul en blik op oneindig” en dan “gaan voor die banaan”. We hebben dit twee dagen volgehouden en hebben zo ongeveer alle onherbergzame gebieden van Aruba gezien ( het is niet zo groot), ook daar waar de normale toerist nooit komt zelfs een militair schietterrein waar hier en daar een totaal aan flarden geschoten en uitgebrande auto stond gelukkig hadden de militairen een dagje verlof :). Ik was zelf erg onder de indruk van de ruwe kust welke voor een groot deel uit basaltblokken met daaroverheen jongere lava bestond. Het water heeft mij bijzonder geïmponeerd met de schoonheid en vooral de bijzondere kracht.
De derde dag hebben we het nog eens lichtjes overgedaan met de dames aan boord, vooral Brix vond het geweldig maar het was geen pretje achterin want we hadden namelijk de laatse JEEP die in de verhuur was en in een tweedeurs uitvoering is het toch wel krap achterin en het in- en uitstappen gaat ook niet zo gemakkelijk Janny kwam er zelfs helemaal niet in hetgeen voor de nodige hilariteit zorgde. De huif mocht er niet af want er was Airco aan boord en als we het toch zouden doen (was verzegeld) leverde dat $ 100 boete op, ik vond het overigens wel lekker want ik kon zo mijn hoofd koel houden tijdens het rijden (was soms wel nodig). We hebben uiteraard de derde dag maar enkele uren door de wildernis gereden en zijn daarna enkele bezienswaardigheden gaan bezoeken. De vierde dag hebben de dames nog genoten van hun welverdiende rust aan het strand en ben ik met Jan een lokale CarWash gaan zoeken omdat we de auto toch wel weer netjes wilden inleveren, deze zag er niet meer uit als een nieuwe JEEP (13000 KM) er stond zelfs water in de gereedschapsbak achterin. Na alle ritten zijn we gaan eten bij onze stamkroeg “The Paddock” een Nederlandse tent met ontzettend lekkere Saté.
Ik zal jullie niet vervelen met een opsomming van alle bezochte plaatsen maar zal wel enkele sprekende foto’s plaatsen zodat je even kunt meegenieten.
Het enige nadeel aan deze dagen op Aruba is dat ik nu helemaal verliefd ben geworden op de JEEP en met het voorstel mijn Rover in te ruilen voor een WRANGLER was Brix niet blij :) :).
Op de vierde dag hebben we de JEEP om 17.00 uur weer schoon ingeleverd en de verhuurder had niet in de gaten dat het onderscherm met Ty-Wraps was vastgemaakt omdat we dit tijdens een van de waterpartijen waren verloren door de kracht van het water.
Om 19.15 uur ging ons vliegtuig weer naar Curacao en was het avontuur Aruba ten einde.
Brix zal zelf nog een verslag maken als ze terug is van de examens op woensdag.

Groetjes,

Ger

  • 22 Oktober 2008 - 19:51

    Peter:

    Ik krijg hoe langer hoe meer zin in vakantie!!!!!

  • 22 Oktober 2008 - 19:59

    Fenny - Lubbert:

    ik wist niet dat jan
    zo n watje was. haha
    de foto s zijn erg mooi, en krijg erg veel zin om ook een keer te gaan.
    nog veel plezier en de groetjes van de hengsteboertjes

  • 22 Oktober 2008 - 22:09

    Petra:

    Dag mensen,
    De foto's zijn prachtig, vooral de stenen vind ik heel speciaal. Nou Ger dat 'ritje'met de JEEP, daar had ik wel bij willen zijn en natuurlijk had ik ook even zelf achter het stuur willen zitten om eens lekker te crossen, maar om zo iets ruig's te ruilen voor mijn luxe schip.... nou nee. Nog veel plezier voor jullie allemaal, en arme ik maar hard werken!

  • 23 Oktober 2008 - 07:20

    Bert:

    Zucht... En wij maar werken ;-)

  • 23 Oktober 2008 - 13:43

    Thijs:

    Voor mijn "rust"had ik daar ook moeten zijn. Luieren en rondkijken is nu toch mijn enige mogenlijkheid.

  • 23 Oktober 2008 - 17:44

    Jessica:

    Nou dat ritje in die Jeep had ik wel mee willen maken... Maar dan wel zelf achter het stuur.. Lijkt me heerlijk!!! Dikke zoen..We missen jullie wel hoor....

  • 23 Oktober 2008 - 19:39

    Chantal:

    Ger,

    Compliment voor je verhaal.


  • 23 Oktober 2008 - 19:44

    Rover Nederland:

    Land-Rover, Range-Rover, Struik-Rover of een gewone Jeep. Even langs de ballotagecommissie en die zegt: "Die vlieger gaat niet op"

    Geen gemiep hier geen Jeep!!

  • 02 November 2018 - 15:04

    Harim:

    Leuk vakantie verhaal, waar bij op te merken valt dat de zin "de wegen zijn normaal al onverhard en ruig" absoluut onwaar is -- bedoeld worden uiteraard de wegen langs en bij de noordkust van Aruba.
    Verder valt alleen maar te hopen dat de wilde reizigster niets aan de zandduinen heeft vernield...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Werkvakantie 2008

Werkvakantie naar Curacao, Aruba en St. Maarten.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

Weer thuis

26 Oktober 2008

De werkzaamheden zijn voorbij

24 Oktober 2008

Twee vrije dagen

22 Oktober 2008

Aruba en Curacao

22 Oktober 2008

Vier dagen Aruba
Ger en Brix

Werkvakantie naar Curacao, Aruba en St. Maarten.

Actief sinds 19 Sept. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 16413

Voorgaande reizen:

18 April 2010 - 10 Mei 2010

Werkvakantie Curacao en Aruba

03 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Werkvakantie 2008

Landen bezocht: